Marka miasta. Bydgoszcz, czyli co?

Marka miasta. Bydgoszcz, czyli co?

26maj2012

W życiu każdego jest czas, kiedy poszukuje odpowiedzi na pytanie: kim jestem i dokąd zmierzam? Teraz Bydgoszcz zadaje sobie to pytanie. Jaką rolę w procesie budowania jej wizerunku może odegrać każdy z nas? Przedstawiciele administracji publicznej, uczelni, instytucji kultury, biznesu, organizacji non profit wzięli udział w warsztatach, by poszukać odpowiedzi z ekspertami BRIEF FOR POLAND.

Marka miasta. Bydgoszcz, czyli co?
Seminarium i warsztaty 31 maja, Akademicka Przestrzeń Kulturalna WSG, ul. Królowej Jadwigi 14, Bydgoszcz
 

ORGANIZATORZY:
Wyższa Szkoła Gospodarki, Bydgoska Lokalna Organizacja Turystyczna, Laboratorium Żywej Kultury, BRIEF FOR POLAND


10:00-10:45 Seminarium - wstęp wolny, sala widowiskowa APK
Idea Trójkąta Efektywności Briefu - działanie na rzecz budowania i rozwoju marek miejsc - współpraca administracji publicznej z uczelniami i biznesem; relacja z Welcome Festival w Gdyni – Pierwszego Międzynarodowego Festiwalu Marketingu Miejsc.

Dokładnie rok temu, podczas PR DAY, dyskutowaliśmy w Wyższej Szkole Gospodarki o tym, jak mieszkańcy postrzegają Bydgoszcz, jak widzą ją sąsiedzi, turyści z kraju i goście zagraniczni. Słuchaliśmy opinii ludzi sportu, biznesu, kultury, turystyki. Każdy miał swoją wizję. Każdy postrzegał miasto przez pryzmat swojego środowiska i jego aktywności. Szybko zrozumieliśmy, że potrzebne są rozmowy. Były one środkiem a nie celem. Kolejny krok to warsztaty.

Celem warsztatów było przygotowanie do zadań związanych z procesem budowania strategii wizerunku naszego miasta poprzez:
- wskazanie mechanizmów współpracy pomiędzy reprezentantami administracji publicznej i przedstawicielami różnych środowisk (wyznaczenie ich roli w tym procesie),
- analiza SWOT Bydgoszczy,
- określenie dokąd zmierzamy – jak ma przebiegać ewaluacja w przyjętym okresie: w jakim miejscu chcemy się znaleźć za rok? Za pięć i dziesięć lat?

Sponsorzy poczęstunku podczas warsztatów - LOKALNE MARKI: Warzelnia Piwa Bydgoszcz, Cukiernia SOWA, Wody Mineralne OSTROMECKO, Soki MARWIT

NASI EKSPERCI:

Grzegorz Kiszluk
Jeden z pionierów reklamy w Polsce. W latach 1991 – 1996 dyrektor działu mediów Publicis FCB i dyrektor generalny Optimedia Poland. Od 2003 do 2005 r. prezes rady nadzorczej Międzynaro-dowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce (IAA). Prowadzi wykłady z marketingu i reklamy w szkołach wyższych. Członek jury festiwali: Crackfilm, Złote Orły, Boomerang, Media Trendy, KTR. Laureat „Stalowego Przęsła 2004” w kategorii budowania mostów między różnymi poglądami i aspektami komunikacji rynkowej, a w szczególności za działania integrujące różne środowiska zawiązane z komunikacją rynkową i pozwalające wykorzystać synergię ich współpracy. Pierwszy redaktor naczelny magazynu Impact. Od 1999 właściciel Wydawnictwa Reklamowego AdPress i redaktor naczelny pierwszego magazynu marketingu i sprzedaży Brief. Inicjator platformy BriefforPoland, od 8 lat obserwujący rynek marketingu miejsc. Twórca platformy wymiany doświadczeń między regionami. Ambasador Golden Drum w Polsce. Członek rady promocji polskiego sektora rolno-spożywczego.

Leszek Stafiej
Niezależny doradca ds. komunikacji społecznej, marketingowej i mediów. Publicysta marketingowy. Autor cyklu 130 felietonów marketingowych w miesięczniku Brief; ekspert panelista TOK FM, RMF FM, PR1, PR3, TVP, TVN, Polsat, Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita. Ekspert ds. komunikacji społecznej m.in.: MSZ, MRR, MON, POT, członek rady programowej Fundacji dla Polski. Wykładowca: UW, SWPS, SGH, SMR przy Akademii Leona Koźmińskiego, MBA przy Uczelni Łazarskiego w Warszawie, Brian Tracy International, autor cyklów seminaryjnych i programów edukacji społecznej, komunikacji i marketingu regionalnego, etyki biznesu i CSR. Ważniejsze projekty: strategia promocji Warszawy, Krakowa, Bielska-Białej, członek Kolegium Marki Dolnego Śląska. Wcześniej: współzałożyciel, wiceprezes Radia Zet, Dolnośląskiego Radia BRW, Dziennika Życie; doradca BBC ds. komunikacji społecznej; wiceprezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce (IAA); Prezes Europejskiego Instytutu Marketingu Społecznego (EIMS); członek założyciel Polskiego Towarzystwa Gospodarczego.

 

 

Aktualności

KONTAKT

Wyższa Szkoła Gospodarki
85-229 Bydgoszcz
ul. Garbary 2

Biuro Rekrutacji
tel. 52 567 00 00
e-mail: rekrutacja@byd.pl

Biuro Obsługi Zarządu Uczelni
tel. 52 567 00 47/48
fax. 52 567 00 77
e-mail: rektorat@byd.pl

Newsletter

Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze informacje

PARTNERZY WSPÓLNIE TWORZYMY JAKOŚĆ

  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • LOGON SA
  • Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA Holding
  • Santander
  • Mobica
  • PIT
  • Sunrise System
  • Pracuj.pl
  • Rewital
  • Transport & Logistics Supply Chain - Wojciech Goliński
© 2025 Wyższa Szkoła Gospodarki